Friday, May 15, 2009

Orang Melayu Boleh Jadi Juara Lumba Basikal

Tahniah kepada pelumba basikal negara Azizul Hasni Awang yang berbangsa melayu dan berasal dari Terengganu kerana berjaya memenangi pingat perak dalam acara pecut dalam kejohanan dunia di Poland pada bulan Mac yang lepas.

Kemenangan itu bukan sahaja berjaya mengharumkan nama malaysia malah membuktikan orang melayu boleh bersaing di peringkat antarabangsa dengan peserta yang lebih besar badannya dari Azizul.

Berbagai hadiah dalam bentuk wang ringgit telah di terima Azizul, diharapkan Azizul Hasni tidak lupa diri dan terus berusaha untuk meningkatkan prestasi beliau. Dan setelah berehat selama 5 minggu, dua hari lepas beliau telah kembali ke Melbourne untuk menyambung latihan di bawah bimbingan jurulatih John Beasley.

Dan satu perkara yang menarik adalah Azizul akan sambung belajar dalam bidang Commerce di Universiti Deakin. Bangga sungguh dengan anak melayu sorang nie.

Walaupun hanya berusai 21 tahun, tetapi Azizul mempunyai azam yang sangat tinggi...macam nie la yang di katakan melayu boleh. Beliau juga yakin dapat mengimbangi antara belajar dan lumba basikal.

Kita berharap Azizul Hasni Awang dapat mencapai cita-citanya untuk berjaya sebagai Juara dunia serta juara olimpik dan juga berjaya dalam pelajaran...Amin. Sesungguhnya Azizul adalah contoh melayu boleh yang patut kita semua contohi.

No comments:

Post a Comment